Lampa stołowa szklana PH 4½-3½ chromowana na wysoki połysk - 100W, E27, IP20 - LOUIS POULSEN
Opis
Opis produktu :
Oprawa została zaprojektowana w oparciu o zasadę refleksyjnego systemu trzech kloszy, który kieruje większość światła w dół. Klosze wykonane są z trójwarstwowego szkła opalowego dmuchanego ustnie, które jest błyszczące na wierzchu i piaskowane na matowo od spodu, co zapewnia miękki i rozproszony rozsył światła.
Cechy charakterystyczne:
- Materiał: Klosze z dmuchanego białego szkła opalowego z płytą górną i korpusem z jasnego chromowanego mosiądzu i stali.
- Przełącznik: W podstawie lampy.
- Typ przewodu: Czarny plastik z wtyczką.
- Oprawa E27, maks. 100 W.
- 220-240V/50-60Hz
- Długość przewodu: 2,8 m.
- Kolor: chromowane na wysoki połysk, biały
- Wymiary: patrz schemat
- Styl klasyczny
Poul Henningsen - designerPoul Henningsen (1894 - 1967) urodził się w Kopenhadze w Danii, gdzie studiował inżynierię i rozpoczął karierę jako architekt. Kiedy jego zainteresowania szybko przeniosły się na oświetlenie, stworzył jedne z najbardziej kultowych lamp XX wieku, wciąż bardzo poszukiwane do dziś. W 1924 roku Henningsen rozpoczął trwającą całe życie współpracę z Louisem Poulsenem. W tym samym roku zaprojektował lampę Paris, która zapoczątkowała radykalną zmianę w sposobie modelowania światła, tak aby komfort był pośredni i miękki. Dla Henningsena oświetlenie stało się kluczowym elementem kształtowania przestrzeni i tworzenia atmosfery, która sprawia, że ludzie czują się dobrze. Od tego czasu Henningsen badał relacje między światłem, cieniem, blaskiem i kolorem, opracowując teorie, które do dziś stanowią podstawę projektowania Louisa Poulsena. Od założenia w 1874 roku firma opiera swoją pracę na teoretycznych podstawach skandynawskiego wzornictwa, dla którego forma podąża za funkcją. Louis Poulsen nieustannie rozwija produkty zaprojektowane tak, aby odbijały i wspierały rytm naturalnego światła. W latach pięćdziesiątych Henningsen zaprojektował metalową lampę wiszącą PH 5 (1958), poprawiając wydajność chromatyczną źródła światła poprzez wprowadzenie odcieni czerwieni i błękitu, które integrują kolor w odpowiednich obszarach widma chromatycznego, gdzie oko jest mniej wrażliwe . W rezultacie światło w obszarach żółto-zielonych jest bardziej przytłumione. Pochodzący z 1958 roku równie słynny PH Artichoke został zaprojektowany dla modernistycznej restauracji w Kopenhadze, Langelinie Pavillonen. Oprawa jest już dostępna w katalogu w oryginalnej miedzianej wersji oraz wielu innych wykończeniach. W swojej karierze Henningsen projektował także meble i fortepiany. Niektóre projekty opracowane w latach 1929-1950 są obecnie sprzedawane przez duńską firmę PH Furniture & Pianos, w porozumieniu z majątkiem projektanta. W szczególności siedzenia stworzone w latach 30. XX wieku miały na celu zagwarantowanie komfortu i doskonałych parametrów estetycznych. Zastosowanie rur stalowych pozwoliło Henningsenowi osiągnąć nowoczesne efekty, jak w przypadku kultowego krzesła PH (1932) i stołka PH Snake (1932), który może pełnić funkcję taboretu lub stolika kawowego, ale także jako stojak- sam mebel. |
Historia produktu:
Poul Henningsen zaprojektował system trzech odcieni w latach 1925-1926. Pierwsze lampy wykorzystujące ten system zostały zaprojektowane przez PH we współpracy z Louisem Poulsenem na wystawę w Paryżu. Ta współpraca trwała aż do jego śmierci w 1967 roku. Przez całe życie PH starał się stworzyć nieoślepiające światło, kierować światło tam, gdzie było najbardziej potrzebne, i tworzyć miękkie cienie, używając żarówek jako źródła światła. PH 4½-3½ Glass Table należy do rodziny lamp z trzema kloszami, która obecnie liczy 30 lamp, w tym trzy do użytku na zewnątrz. W ten sposób firma PH zaprojektowała nie tylko lampę, ale cały system — na przestrzeni lat wyprodukowano około tysiąca różnych modeli. Na ten szeroki wybór składały się lampy stołowe, podłogowe i ścienne, a także szereg różnych żyrandoli, które w latach 30. były bardzo popularne do oświetlania domów prywatnych z wysokich sufitów. Istniały niezliczone możliwości kombinacji. Światła były dostępne w różnych kolorach, a także w różnych rozmiarach. Pierwsze klosze były wykonane z metalu z malowaną dolną powierzchnią, na przykład białą, złotą lub srebrną – w zależności od tego, czy pożądane było światło rozproszone, ciepłe, czy zimne. Szkło zostało później wprowadzone do systemu trzech odcieni. Oprócz światła skierowanego w dół pomieszczenie oświetlały szklane lampy. PH był pierwszą osobą, która zastosowała naukowe podejście do światła i wykorzystała spiralę logarytmiczną jako podstawę. Dzięki zastosowaniu konstrukcji opartej na spirali logarytmicznej uzyskał równomierny rozkład światła na całej krzywiźnie klosza. Ten równomierny rozkład światła w połączeniu z rozproszonym odbiciem przez szkło umożliwił kontrolowanie olśnienia i cienia. Każdy klosz równomiernie zmniejsza ilość światła, ze względu na odległość od źródła światła. Numery modeli lamp PH odnoszą się do rozmiaru klosza. Każdy górny odcień miał odpowiedni zestaw środkowych i dolnych odcieni. W modelach „czystych”, takich jak 2/2, górny klosz ma rozmiar około 20 cm, a odpowiadające mu dolne odcienie. Szklany stolik PH 4½-3½ składa się z górnego klosza o długości około 45 cm, ale wykorzystuje dolne klosze z modelu 3½. Te „hybrydowe” modele zostały wprowadzone ze względu na chęć zawieszenia zawieszek na niższych wysokościach. System zastosowano również do lamp ściennych, stołowych i podłogowych. Szklany Stół PH 4½-3½ w obecnej formie został wprowadzony na rynek w 1990 roku.
Dane techniczne
Producent : | Louis Poulsen |
Źródło światła : | żarówka 1xE27 |
CRI-wskaźnik oddawania barw : | nie dotyczy |
Moc oprawy [W] : | 100W |
Zasilanie : | 220-240V/50-60Hz |
Temp barwowa : | nie dotyczy |
Dostępne kolory : | high lustre chrome plated, white ( chromowany na wysoki połysk, biały ) |
Materiał : | Klosze z dmuchanego białego szkła opalowego z płytą górną i korpusem z jasnego chromowanego mosiądzu i stali |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.